Zes weken werken, Brisbane

04/12/14

Alweer ruim een maand verder, tijd vliegt als een gek voorbij! Waarschijnlijk zijn jullie allemaal druk in de Sinterklaas sferen, wij waren in de G20sfeer. Alle grote leiders van de wereld kwamen vergaderen in Brisbane. Leuke chaos hier in de stad. Tijdens de laatste dag hebben we nog een aantal grote leiders zien vertrekken, waaronder Obama. Indrukwekkende optocht!

Afgelopen maand hebben wij een heerlijke tijd gehad in een ontzettend fijn huis in Brisbane. We hebben onze Engelse huisgenoot kennis laten maken met stamppot boerenkool, zijn van de Goon afgestapt en dankzij de goede Wi-Fi heb ik alle afleveringen van GTST terug kunnen kijken. Ondertussen hebben wij een lekker pakketje ontvangen uit Nederland, de pepernoten, Brinta, hagelslag en Tumtummetjes smaakten heerlijk!!

Henri heeft afgelopen weken op een bouw gewerkt als mannetje van alles. Gelukkig had hij een paar leuke collega’s want het werk was niet om over naar huis te schrijven. Hij zag er iedere dag uit alsof die in de modder had liggen rollen, als ik zijn verhalen hoor scheelt dat ook niet veel. Het was een ontzettende chaos en hij had de eer om alle rotklusjes te doen. Wel weer wat geleerd en een ervaring rijker.

Manon heeft een nieuwe carrière gevonden als deur tot deur verkopen. Ik moest op alle deuren kloppen en mensen een service pakket voor de auto verkopen, de dagen waren van 8 tot ongeveer 8 en het leverde vrijwel niets op. Nadat ik het een week geprobeerd heb ben ik overgestapt naar een ander bedrijf, nu moest ik afspraken maken met mensen die geïnteresseerd waren in Zonnepanelen. Kortere dagen, beter betaald, leuke collega’s. En ook ik heb weer wat geleerd en ben een ervaring rijker, wel zijn we tot de conclusie gekomen dat we eind volgende maand naar ander werk opzoek gaan. Het doel is om eind december een werkplek op een boerderij te kunnen vinden, wanneer wij 88dagen boerderij werk doen mogen we ons visum verlengen met nog een jaar. Omdat de tijd hier zo verschrikkelijk snel gaat hebben we besloten om dit maar zo snel mogelijk te regelen, we willen niet het risico lopen om volgend jaar augustus het land uitgezet te worden als we dit nog niet willen.

Vorige week dinsdag hebben we onze tassen ingepakt wat nog net paste! Woensdag ochtend zijn wij om half 6 s’ochtends naar het vliegveld vertrokken. Chris onze leuke huisgenoot heeft ons vriendelijk gedag gezwaaid op het vliegveld. In Brisbane hebben we een binnenlandse vlucht gepakt naar Sydney. Aan het einde van de dag kwamen Harmjan en Jellejan ook aan op het vliegveld, de broers zijn weer herenigd en Jellejan en ik vermaken ons ook prima!

Vorige week zaterdag zijn we met ons geweldige busje op pad gegaan richting Melbourne. Overal waar we komen zijn we net een attractie, ik voorop met de mannen erachteraan. Aangezien ons groen paarse busje aardig in het oog springt, en de mannen een halve meter langer zijn dan de gemiddelde lengte hier, trekken we flink wat bekijks.

Voor nu gaan wij eerst onze reis afmaken richting Melbourne, het verslag met foto’s hiervan komt de volgende keer!

Henri & Manon

1. OPA:
    4 december 2014
    Wat weer een goed verhaal,geniet er maar mooi van daar met zijn vieren. groetjes van opa en Grietje
  2. Jeffrey:
    4 december 2014
    Duurde me ook net lang zat, dat wachten op het nieuwe verslag hahaha
    Gaat mooi daar
  3. Mam:
    4 december 2014
    haha ja zo'n busje is natuurlijk niet berekend op een paar van die lange Hollanders..maar zo heb je wel tenminste elke nacht een dak boven je hoofd..altijd beter dan slapen op de stoep..
    nog 2 leuke weken met z'n 4en en we spreken jullie snel weer via de skype..
    dikke kus pap&mam.
  4. Ellen:
    5 december 2014
    Wat weer super leuk om wat te lezen! Jullie vermaken je daar gelukkig nog wel.... Lachen bus! Penthouse...haha...room with a view! Geniet ervan en veel plezier!
  5. Hennie v d Zijl:
    15 december 2014
    mooi busje hebben jullie geniet ervan en mooie verhalen schrijf je leuk om te lezen de groeten van ons uit Canada