Roadtrip Harmjan & Jellejan

17 december 2014 - Sale, Australië

16/12/12

Alweer drie weken geleden zijn Henri en ik aangekomen in Sydney, Harmjan en Jellejan kwamen daar ook. Leuk om elkaar weer te zien na toch best wel een hele tijd. In Sydney hebben we de standaard sightseeing nog maar een keer weer gedaan. Gelukkig waren we het alle vier vrij snel eens dat we liever zo snel mogelijk die grote hectische drukke stad uit gingen. Wel wouden we eerst nog een dag naar de Blue Mountains, dit kon direct de volgende dag al!

Sochtends vroeg om 7uur werden we door een hilarische man in een nog gekker geel busje opgehaald om met hem mee te gaan naar de Blue Mountains. Helemaal leuk, super mooie omgeving, leuke groep en zoals ik al zei hilarische gids.

Onze reis van Sydney naar Melbourne is ondertussen  voltooid. We hebben een busje gehuurd in Sydney, vanuit hier hadden we twee weken de tijd om in Melbourne aan te komen en het busje weer in te leveren. Het autorijden was nog wel even lastig in het begin. Wie heeft er ook bedacht om links te gaan rijden? We hadden allemaal zo onze eigenaardigheden tijdens het rijden.. Uiteindelijk was het enige wat nog geregeld fout ging de ruitenwisser. Ook de ruitenwisser en het knipperlicht zijn namelijk omgedraaid. Wel makkelijk om te weten wanneer onze bestuurder af wil slaan, eerst gaat ons knipperlicht aan.

Tijdens onze roadtrip zijn we vanaf Sydney helemaal via de kust naar de Great Ocean Road gereden. Ondertussen hadden we genoeg gave plekken om te overnachten. De eerste paar honderd kilometer bestond uit schitterende rustige kustplaatsjes. Hier hebben we heerlijk op het strand kunnen liggen, nouja ik! De jongens hebben uren als kleine jongetjes in de zee gestaan om over de golven heen te springen.  Toen ze eindelijk te moe waren om te springen kwamen ze het water pas uit.

Nadat we een paar dagen mooi weer hadden gehad sloeg het weer helaas om, best wel koud en regen. Ook kwamen we erachter dat het dak van ons busje niet meer goed sloot. Wat resulteerde in een waterbed voor Henri en Manon. Gelukkig konden we het de volgende dag oplossen, slapen in een nat bed is toch geen fijne bezigheid.
Om toch wat te kunnen doen tijdens dit weer zijn we opzoek gegaan naar een actieve bezigheid. Hiervoor hebben we een survival gevonden. Hartstikke leuk!

Nadat we de meeste kustplaatsjes hebben bezichtigd zijn we verder gegaan naar Wilsons National park. Jammer genoeg hadden we weer veel regen. Wel hebben we nog 7 kilometer kunnen lopen tussen de buien door. We begonnen op de parkeerplaats van het Nationaal Park, helemaal omhoog totdat we in de wolken stonden en toen weer naar beneden. Leuk! Wel was het ontzettend koud in de wolken dus we zijn maar snel weer naar beneden gegaan.

Vanaf Wilson stond Philip Island op ons programma. Hier hebben we de Pinguïn Parade gezien. Klinkt best grappig toch? Eigenlijk stelt het niet veel voor, 1100 pinguïns die de zee uit komen waggelen en naar hun holletje lopen. Het leukste was eigenlijk nog dat het niet alleen 1100 pinguïns waren maar dat er even zoveel mensen op de tribune zaten om er naar te kijken. Toch vreemd tribunes op het strand. Overdag konden we aan de andere kant van het eiland naar de Pelikanen en Pijlstaartroggen kijken. Die gekke Pelikanen worden al 20 jaar iedere dag om 12uur gevoerd, het was dus ook een drukte van jewelste met al die beesten. Henri en ik hadden niet helemaal het perfecte plekje om te zitten dus we besloten even om die beesten heen te lopen en aan de andere kant te gaan zitten. De Pelikaan die Henri bij zijn broek vast had maakte wel even duidelijk dat dit niet de bedoeling was. Gelukkig liet die ook direct los, normaal schijnen het vriendelijke beesten te zijn haha…

Vanaf Philip Island ging de route verder naar de Great Ocean Road. We hebben er een paar dagen over gedaan om van het begin naar het einde te rijden en ondertussen hebben we alle toeristische dingen gezien. Met als hoogtepunten toch wel de the Twelve Apostels, de London bridge en nog veel meer mooie rotsen. Aan het einde van de rit hebben we nog gesnorkeld. Leuk om met zijn vieren zo rond te dobberen, Jellejan had de onderwater camera mee dus er zijn nog wat leuke plaatjes gemaakt.

Al met al zijn de twee weken in het maffe busje voorbij gevlogen! Het was jammer van het slechte weer maar we hebben ons zeker vermaakt.

Afgelopen dagen hebben we nog wat sightseeing gedaan in Melbourne. Vanochtend zijn we met de taxi naar het station gegaan. Jellejan en Harmjan vertrokken om 7uur met de bus, Henri en ik vertrokken 20 minuten later met de trein. Wij zijn op dit moment onderweg naar Sale, hier gaan wij als het goed is de aankomende tijd op een melkbedrijf met 600 koeien werken. Nog een half uur te gaan en dan zien we wie er staat te wachten op het station. We zijn best wel zenuwachtig maar hebben ontzettend zin om weer een nieuw hoofdstuk in onze super gave reis aan te gaan!

Liefs van ons.

1. Wilma:
    17 december 2014
    Hier wachten we op buurman en buurman. Jullie heel veel plezier en succes bij jullie nieuwe avontuur!
  2. OPA:
    17 december 2014
    Wat een verhaal,maar jullie hebben wel weer genoten Heel veel liefs OPA
  3. Wilma beverwijk:
    17 december 2014
    Weer een leuk verhaal van jullie!!!! Wens jullie hierbij fijne feestdagen en een knallend 2015......................bij jullie is het eerder 1 januari dan bij ons,geniet ervan. Groetjes Guus en Wilma